Ohana betyder Familj

När jag åkte hit kunde jag inte ana hur mycke jag skulle sakna allihopa. I mina drömmar på nätterna är jag fortfarande i Sverige, det är nog mest på senaste som jag har drömt att jag är i Australien. Kanske bara för 3 veckor sen så har jag börjat med det, men drömmer fortfarande om att jag är i Sverige. I en dröm så var jag hemma i vardagsrummet med allihopa hemma i Sverige och förklarade för alla att jag faktiskt inte var hemma att det bara var en dröm, och Patricia min lillasyster vart sur och gick in på sitt rum för att jag inte hade kommit hem på riktigt, riktigt konstig dröm. I helgen när jag låg och vilade för att jag mådde illa så hörde jag från vägen för att balkongsdörren var öppen, att någon skrek "BELLAAA" och det lät precis exakt som Davidos röst! Det var som att hela gänget stog nedanför våt lägenhet (vi bor på andra våningen) och ropade på mig att komma ned, jag rös i hela kroppen för det var verkligen som att alla mina vänner stod utanför och ropade på mig, jag försökte hålla i den känslan så länge som jag kunde för att jag visste ju att det inte var David och hela gänget som ropade på mig utanför vår lägenhet i Mooloolaba Australien, de var ju kvar i Sverige (eller Norge?) och levde sina liv där. Men damn vad glad jag blev, och det får mig verkligen att inse hur mycket jag älskar min familj och mina vänner. Livet är så ironiskt, du måste vara långt ifrån personer för att förstå hur mycket du älskar att vara nära dom, sjukt.
Att åka såhär långt bort från familj är riktigt jobbigt, inte jobbigt på så sätt att man vill åka hem, att det är jobbigt att gå i skolan eller så, inte alls, men att veta att jag inte kan träffa dom på en promenad, åka buss med dom eller bara ruffsa till min hund när han ligger och sover, det är det som är jobbigt, men det här jobbiga tycker jag är väldigt faschinerande, det får mig att inse hur mycket jag verkligen älskar dom, allihopa, hela högen, och att jag gör allt för dom, de är anledningen till att jag älskar mitt liv så mycket, mina människor omkring mig, min familj. 
 
 
Jag väcktes sådar halvt i en dröm för en vecka sen, i drömmen låg jag och drog mig i soffan i vardagsrummet och det var någon som pratade och slammrade runt i köket, så halvt vaken kollar jag runt och undrar vart fan jag är, så kom jag på, aaah jag bor i Australien, juste.
 
 
 
A R R I V E D E R C I
 
| |
#1 - - julia:

<3<3<3<3 !!

Upp