Business Diploma 2013

Igårnatt var det hostan och halsont som höll mig uppe hela natten, så skolan gick inte så jättebra, men är glad över att jag gick dit, har ju bara så kort tid där så vill utnyttja det mesta av det, men hade det inte varit för det hade jag verkligen stannat hemma. Hela den här natten var jag helt täppt i näsan så kunde knappt andas och kunde inte sova, så hela dagen idag var inte heller superbra, känns som att jag haft huvudet i en tom fiskskål hela dagen och inte kunnat andas ordentligt, jag skulle kunnat ha somnat när som helst i hela den här dagen verkligen. Blä på att vara förkyld! Men imorgon blir de sovdag hela dagen, bara te, te, te och tv. Idag har jag tryckt i mig 5 klyftor vitlök, 7 koppar pepparmint, ingerfära och citron te, så hoppas att de sätter igång att döda den här förkylningen snart.. Saknar gymmet! Vart borta från det i 3 dagar.... orkar inte vara sjuk!
 
 
Vi får lära oss hur man gör en websida i skolan, och vi ska starta upp ett eget företag, och sen om vi vill så får vi köra det Live och försöka tjäna pengar på det, det är riktigt kul att lära sig allt vi lär oss om i Business Diploma, mycket bättre än Certificate III i Events, allt som jag fick "lära" mig i den kursen kunde jag lätt researchat på YouTube eller bara läst en Event bok. Nu i Business Diploma får vi verkligen lära oss allt som behövs för att starta och bygga upp ett framgångsrikt företag hihi. Tråkigt att kursen är så kort bara, vår lärare är helt underbar så skulle verkligen vilja ha henne som lärare längre, hon är verkligen positiv, trevlig och glad hela tiden, man märker verkligen att hon är duktig på customer service! Verkligen en lärare man ser upp till, som det ska vara, det är den andra läraren jag har mött som jag tycker är helt galet bra. 2 lärare ha jag mött som är bra, jag har gått i 3 olika gymnasium, 10 år i grundskolan och 4 olika kurser, och 2 lärare av alla dom jag mött är bra. Helt fel siffror tycker jag, but what to do.
 
Nu har Christoffer kommit hem från skolan och gymmet! Nu var det dags för en till kopp te då.
 
A R R I V E D E R C I  
 
| |
Upp