USM Bag Packing

Hade 1 timmes lekton idag, sköönt, vi hade Sam över som pratade om Noosa Surf Festival som vi ska jobba som volentärer för börjar nu på lördag. Vi fick tshirts och kepsar som vi ska ha på oss på eventet också, vart helt överlycklig när jag såg att vi fått truckerkepsar, för vi har fått en asful båthatt av skolan som de vill att vi ska ha på oss på alla event, men icke! På detta event slipper vi det iallafall..
Jag vet inte dock hur jag ska ta mig dit när jag börjar tidigt på morgonen, vilket jag gör 4 av de 8 dagar jag jobbar där, eftersom bussarna inte går såpass tidigt, hittar ingen coachsurfing soffa att sova i, det är visserligen det billigaste alternativet att stanna på vandrarhemmet Nomads, men det blir 1500sek för den veckan.. vilket är en 3 månaders elräkning! Eller kostillskott för en eller två månader, oh så dumt att inte skolan fixar så att man kan komma till eventen smidigare.. Ännu dummare är väl att de inte sa något alls om att vi skulle behöva resa runt på egen hand och betala för det när man väl betalade för utbildningen.. Hoppas det löser sig iallfall, orkar inte med detta krångel!
 
Igår packade min klass och jag 7500 bags för USM triathlon deltagarna, och det är inte framställt fint så man kan packa ned lite fint sådär i sin egen takt icke. Det var kartonger som skulle bäras runt, öppnas upp, lägga upp varor på bord så att de som skulle packa kunde packa, slänga kartonger, räkna, bära, släpa, städa, och jäklar vad skitig man var när vi var klara. Det tog 4 timmar, och då körde vi på högvarv.
Jag hade så stört ont i ryggen efteråt, även om jag bar ordentligt, men idag är det över, najz, har blåmärken på benen och armarna från alla kartonger man lyckats få ned utan att bli krossad och bära runt på, och sen har jag ont i halsen.. Tror det beror på att jag inte ätit tillräckligt, och sen har jag väl stött på någon bratbacill som tyckte att jag skulle få lida lite.
Sen kanske det beror på att när jag skulle hem igår, klockan var tre, jag var hemma, redo att äta, duscha, pillow talk. But no, Christoffer ville inte komma hem med nyckeln, för han var bara tvungen att gymma. Jag står där, vetandes att jag inte kommer att få komma in i mitt hus på drygt 3 timmar, och jag vill bara lägga mig ned och somna där. Men jag var alldeles för hungrig för det, så gick 50 minuter till Woolis (mataffär) köpte choklad, frysta bär, och en subway macka för 35spänn. Tillsut kom Christoffer till Woolis så fick vi promenera hem, och lite regn på det också. Men blåbären var riktigt goda vill jag lova! Det är något jag äter hel tiden, grekisk yoghurt och kokos, det är lyxigt om jag får ha i bär, SO GOOD. Sen ha jag i L.S.A som är värsta protein, fett och carbs blandningen gjord av bara tre olika nötter, sen har jag ett pulver som också bara är från naturen, 46gprotein per 100g och ca 40g fett per 100g, och inga kolhydrater, jag är bara glad över att det är mycket utan av allt i det. Slipper man äta så mycket, menat i volym dåra. 
 
 
 
Any who! På lördag är det barbie och sola och bada om det är fint väder förstås, en av Christoffers klasskompisars flickvän fyller år och vi ska ha knytis i Mooloolaba och chilla lite bara med alla, ska bli supernajs. Håller tummarna för solsken och värmee! Sen på söndag börjar jag Noosa Surf Festival, men det är senare så då kan jag ta bussen dit, nemas problemas, oh vad underbart! 
 
Om 1 timme ska jag ringa Ebbish på Skype, hihi och det är tidigt på morgonen hos hennes, jag själv har suttit i skolan hela dagen, inte gjort det jag hoppades på att jag skulle gjort men är nästan helt klar med mitt CV. Tänkte slänga in ett till Subway som ligger där vi bor, eller 50 minuters promenad från oss men det är ingenting, hoppas jag får jobb där! Eller jobb överhuvudtaget, behöver en liten extrainkomst känner jag. Lite läskigt när man inte har något som rullar in varje månad, hopaps jag hittar något snart. Ska gå in till alla affärer i Sippy Downs och kolla om de behöver en svensk kort smurfig extra jobbare på helger eller något, cross your fingers for me!
 
A R R I V E D E R C I
| |
Upp