Investering i sin framtid

Nästa vecka på måndag ska jag ha möte med det Internationella Kontoret för TAFE studenter som studerar här overseas. Ska förklara varför jag tänker hoppa av Diploma, som är på ett år, och bara gå Certificate III som avslutas nu i Maj. Nu tänker säkert många, ”Men vafan du kan ju inte bara hoppa av när du åkt så långt”. För det fösta jag gör vad fan jag vill, för det andra :så det så. Varför jag väljer det är för att jag inte klarar av lärarna, och jag är inte den enda som inte gör det heller, det är fler som gör exakt samma som jag med samma anledning.
Jag hatar att sitta och slösa tid på människor som trycker ned en, irriterar en, får en att vilja kasta grejjer omkring sig och lämna rummet, seriöst det har varit sånna dagar i skolan för mig och jag tänker inte sitta på mitt feta arsle och låta mina pengar, min dyrbara tid och mitt underbara liv spenderas på saker eller lektioner jag känner är så otroligt dumma, så jag gör något åt det. Det har varit massor med problem med den här kursen jag går tidigare, speciellt med lärarna, och det är ingen som har sagt något. Så the International Office vart faktiskt tacksamma och glada över att jag vågade säga något, och jag hoppas verkligen att jag kan göra skillnad här och ändra inställning eller få bort de här oproffisionella pedagogerna från kursen, för de suddar ut den positiva andan man hade med sig till skolan., och det tycker jag ingen ska få chansen att göra- Speciellt inte i skolan där man ska växa och lära sig massor med nya saker och utvecklas, morr vad arg jag blir på sånna idioter som försöker trycka ned andra. Men hey, ”Om någon försöker trycka ned dig, betyder det bara att du är över dom” Which a lot of people here should realize.
 
Det Internationella Kontoret frågade om jag ville gå med min pojkvän som går Sport & Recreation istället, för att jag sa att självaste TAFE inte är dåligt eftersom Christoffers kurs är hur grym som helst och lärarna är hur duktiga och pedagogiska som helst. Men jag vill ju verkligen gå Event, jag vill ju arbeta med Festivaler och i framtiden driva Barer och Klubbar, så de sa direkt att jag kunde hoppa över till Business, vilket det förmodligen blir. Jag är superexited och kollar på böcker i bibblan redan nu om Business och Marketing. Har redan lånat en bok om saker man ska tänka på när man driver ett företag, peppad till tusen! Dock så är Business kursen i Maroochydore vid Plaza, inte på samma skola som Christoffer, vilket är väldigt tråkigt, kommer sakna att träffa honom på rasterna och vänta på varandra efter skolan, mieeee! Men vi får se vad som händer iallafall. Nästa vecka blir det möte iallafall.
 
A R R I V E D E R C I
| |
Upp