Moneymakin'women

Haha i ett tidigare inlägg skrev jag om hur mycket jag avskyr Australiens internet och hur mycket jag längtar hem till en civilisation?! MMMMM Jag skrev precis ett superlångt inlägg, och aa såklart, nä rjag ska publicera det så går det inte att ansluta till internet och allt försvinner, horhrhorhohrohorhorhora.
 
 
Lyssnar på Destiny's Child, och vad jag äälskar, och då menar jag, äälskar kvinnlig musik. Konstigt ordval med damn vad låtar om starka kvinnor är bra. Som Christina Aguilera med Can't Hold Us Down, Destiny's Child med Independent Women. Det roligaste är väl att jag älskade de här låtarna som liten skitunge också, var väl en feminist redan som liten, och jag visste inte en vad texterna hade för betydelse! Tråkigt att folk tror att feminister hatar killar dock, att feminister vill ERÖVRA världen och se till att alla killar är slavar och får stryk varje dag.. I don't blame anybody for thinking that though, för jag trodde också att det var så förut, sen växte jag upp.. Så om alla andra skulle kunna göra det också "That'll be just great" Att vara feminist betyder att man vill framhäva, respektera och inse hur starka kvinnor är. Att vara feminist handlar inte om att vara kvinna heller, min underbara bodybuilder pojkvän vart uppväxt och uppfostrad av sin fantastiska Mamma och fina Mormor, han inser och respekterar kvinnor för han vet vad tjejer går för och att vi är alla lika värda. Dock så bara älskade jag när jag såg i en Disney film när en kvinna fråga en tjej "Do you think women should have all the power?" flickan svarade "Absolutely not, the could never handle it" Jag håller med på en viss nivå, men mest för att det är humor, everybody loves a little bit of humour. Att vara feminist betyder fred, peace means equality. Peace does not mean everybody will think, act and be the same. Peace means that everybody respect every induviduals choices, thoughts and opinions and live in peace with just that. 
 
 
A R R I V E D E R C I
 
| |
#1 - - Alexandra Victorsson:

Söta du!! Älskar att läsa din blogg! Älskar dina bilder :D du är såå klok och rolig och snygg! :D pusspuss saknar dig

#2 - - Stolt kvinna:

Förslava mannen! Viva la feminista, power to the girls, yeah GO GO!!
#GIRLPOWER

Upp