Lilla flufftrollet

Har vart hemma hela dagen och pulat med diverse projekt. Vart ute på promenader med vår hund Brucer, träffade på tre små grabbar som ville hälsa. Jag är alltid lite på vakt när någon (speciellt barn) vill hälsa på den lilla fluffiga Brusse som ser så snäll och gosig ut, vilket han också är verkligen. Men som med alla djur behöver de få sitt space och jag tycker det är jättebra att man frågar om man får klappa en hund som man inte känner. Efter man frågat tycker jag att man sen väntar på att hunden visar att den också vill hälsa. Brucer har aldrig bitit någon när någon har klappat honom eller så, men känner han sig trängd markerar han tydligt med att morra och jag vet att han inte menar att vara elak, men alla runt omkring förstår inte alltid det. I Thailand, där Brucer levt största delen av sitt liv, är inte barn särskilt snälla mot gatuhundar, inte många vuxna heller för den delen. Så han har med all rätt att vara skeptisk ibland, men de här små killarna var väldigt lugna och snälla. Big like. Väldigt viktigt och bra att vara när man hälsar på en hund. De frågade också vad han var för ras, allt efter jag berättat att han kommer från Thailands gator. Jag svarade att jag hade frågat vad hans föräldrar var för raser, men han pratar visst bara thailändska.
Oho jag ska skriva ned allt om vår story med Brucer. Vill få ihop en video också där Christoffer är med och pratar hehe, får se om han är sugen på det. 

Här kommer han, det lilla charmtrollet, Brucer!

 
 
 
 
| |
Upp